dimecres, 22 d’abril del 2020

TASQUES PER DIA 22 I 23 D'ABRIL


Bon dia a tots, com estau? Que tal la tornada de les vacances? Esper que continueu tots bé i amb les forces intactes. Sou uns campions!!
A continuació vos deixam les feines a fer per dimecres 22 i dijous 23 d'abril ( dia de Sant Jordi). 

MATEMÀTIQUES

 Heu de fer les següents divisions a la llibreta, per anar reforçant el mecanisme de la divisió. A continuació heu d'intentar resoldre un repte matemàtic. Podeu fer-lo en família o demanar ajuda si la necessitau. Si pensau que el sabeu, poder fer comentaris aquí al bloc, i així interactuar un poc per aquí. En la pròxima entrada, donarem la solució.


Les divisions són: 


55230 : 24              46854 : 64          49338 : 36  

 72310 : 93            46854: 64               94744 : 39


El repte matemàtic és el següent: 



EXPLORAM

Com ja sabeu, demà dia 23 es el dia de Sant Jordi i per tant el dia del llibre. Per treballar un poquet més aquest dia treballarem sobre l’obra del “Petit príncep”. Segur que molts de valtros potser ja l’heu llegit, però no passa res. Al següents enllaços teniu l’audiollibre i l’altre el document escrit del conte. Podeu llegir-lo, escoltar-lo o seguir l’audiollibre amb l’audició, el que vos vagi millor.  A continuació contesteu a les següents preguntes en el quadern de llengua.





          1. Qui és l’autor d’aquest llibre?
2          2. De quina nacionalitat és?
3          3. Quina professió tenia?
           4. Quins països va visitar l’autor? Escriu-ne cinc.
5         5. El petit príncep és un dels llibres més famosos i importants. En quants d’idiomes va  
                 ser traduït?
6          6.  De tots els personatges que surten al conte, quin és el teu preferit i per què?
7          7.  En aquest llibre hi ha algunes frases molt importants i que tenen un significat 
                 important per a la vida. Explica que creus que significa: “l’essencial és invisible als 
                 ulls”.
8           8. Quina altra frase o expressió d’aquest llibre t’ha agradat més o t’ha cridat més 
                 l’atenció?
9         9. El llibre comença amb una dedicatòria. Si tu haguessis de dedicar-li el llibre a alguna 
               persona, a qui li dedicaries? Per què? Com seria la teva dedicatòria?
1         10. En el desenvolupament d’aquest llibre es parla de l’amistat i altres valors. Que és 
                 per a tu l’amistat?
1         11.  Si li haguessis de canviar el títol al conte, quin li posaries?
1         12. Fer un resum de 6-8 línies explicant de que va el conte.

A més a més, ja que és el dia de Sant Jordi intentarem fer alguna activitat manipulativa per seguir la tradició. A continuació teniu alguns enllaços per fer roses, dracs o punts de llibre. Triau el que més vos agradi i construiu-lo amb tranquil·litat i paciència seguint les passes que vos van explicant. 

Enllaç drac     

enllaç punt de llibre de paper

enllaç rosa paper

enllaç dibuix rosa
1            

Pel que fa al llibre que heu fet de Sant Jordi, quan l'acabeu enviau al correu sise@ceipesvedra.com  una foto o un vídeo llegint un poquet. Qui no l'hagi acabat, pot aprofitar aquests dies per acabar-lo.

CASTELLÀ

De castellano podéis repasar en este enlace sobre el sustantivo y a continuación hacer los siguientes ejercicios en la libreta. 



ANGLÈS

Hello class! Today it's Wednesday!! So we are going to do an Investigation Task! 
Here you have six new questions! When you finish, send me the questions and LONG answers to students456@gmail.com (write your name and class in Asunto) 
If you want, you can send a picture of your work too (clear letter please). 

1.    Where is Fraser Island? Why is it special?
2.    Where is Tasmania?
3.    Where is Lake Hillier? Why is it special?
4.    Where is Territory of Christmas Island?
5.    Why does the Territory of Christmas Island have this name?
6.    What island would you travel? Why?  I would travel to ... because ... (4-5 lines)
And this is all! 
Have a nice day

A big big hug


Ja sabeu que també heu d'anar visitant el blog de música i ara ja també el blog d'EF per seguir els reptes que heu d'anar provant.

https://musicaesvedra.blogspot.com/

https://educaciofisicaceipesvedra.blogspot.com/

UNA ABRAÇADA MOLT FORTA A TOTS.
Ànim que tot anirà bé.


14 comentaris:

  1. Iago 6èC
    El repte matemàtic és així:
    Coca-Cola:6
    Hamburguesa:5
    Patates:4
    Pizza:26

    ResponElimina
  2. Iago, sóc Elena la tutora, estàs segur de la teva resposta??

    ResponElimina
  3. Bones tardes, soc Leoni del 6éA.
    El reto és el següent:
    Per saber la figura de la seva cola es pot fer la següent divisió: 24: 3 = 8
    Cola = 8
    Pas següent: sabre Cola es fa 8 que fa una restauració i una divisió: 18-8 = 10 ,: 10: 2 = 5 La hamburguesa és equivalent a 5.Para sabre que es converteix en la xifra de les patates del fet que fa una restauració i menysprea una divisió: 13-5 = 8, 8: 2 = 4. La patata és equivalent a 4. Al final hi ha un sol que es realitza una suma: 8 (c) + 5 (h) + 4 (p) = 17 (pizza )
    Els equivalents de pizza a la xifra 17

    ResponElimina
    Respostes
    1. Leoni tu també tens els nombres de cada element bé, però el càlcul final no es correcte. Ànim que ja quasi ho tens!!

      Elimina
    2. Hola sóc Leoni 6èA, perdona no ho vist que havia tambien una multiplicació. Els valors són els següents:
      Cola 8 / hamburguesa 5 / patatas 4 / pizza 52
      8(c)+5(h)x4(p)=52(pizza)
      La pizza equival a 52
      Una abraçada virtual
      Leoni

      Elimina
  4. Perdona las faltas de ortografias,hacido el autocorrector ;-) :
    Figura = nombre,reto = repte,saber = sebre,restauracio = resta,menysprea = i després,
    Perdona les fallades
    Una abraçada virtual
    Leoni

    ResponElimina
  5. Jo no l'he sabut fer. Amb la meva mare vaig fer un repte paregut, amb sabates, i no el varem poder fer!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Venga Clara, intentau fer-ho entre tots que segur que ho aconseguiu. Ja tens pistes per aquí de que val cada cosa. Ànim!

      Elimina
  6. Hola soc el Nico de 6èC
    Cola:8
    Hamburguesa:5
    Patates:4
    Pizza sensera:28,però si li treiem una porciò de les 6 que hi han dona 23,3 periodic.
    Així que una porciò és igual a 4,6 periodic.
    Bon dia a totom i feliç Sant Jordi.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Nico som Elena la tutora. Els nombres de la cola, l'hamburguesa i les patates estan bé, però el càlcul final no està bé. És tot amb nombres naturals, no hi ha decimals. Ànim que quasi ho tens!!

      Elimina
  7. Hola sóc Leoni 6èA, perdona no ho vist que havia tambien una multiplicació. Els valors són els següents:
    Cola 8 / hamburguesa 5 / patatas 4 / pizza 52
    8(c)+5(h)x4(p)=52(pizza)
    La pizza equival a 52
    Una abraçada virtual
    Leoni

    ResponElimina
  8. Coca-Cola=8, hamburguesas=5 , patatas=4
    Pero en la ultima operación solo hay un paquete de patatas por lo que es 2
    La pizza es 18 y resultado final es 15

    ResponElimina
  9. Hola soy Miriam y el resultado es Coca-Cola=8, hamburguesas=5 , patatas=4
    Pero en la ultima operación solo hay un paquete de patatas por lo que es 2
    La pizza es 18 y resultado final es 15

    ResponElimina
  10. Hola soy Izan de 6èB.
    Cocacola=8
    Hamburguesa=5
    Patatas=2
    Pizza entera=18
    Pizza menos una porción =15

    ResponElimina